Facebook loma biznesā jeb sociālo tīklu mārketings

Kurš gan mūsdienās nezina, kas ir Facebook! To lieto visa vecuma aktīvi cilvēki, kuri vēlas būt ērtā saskarsmē ar visu plašo pasauli. Aizspriedums, ka internets un arī sociālie tīkli domāti jaunajiem, jau sen ir aizmirsts. Tagad arī gados vecāki cilvēki aktīvi veido savus Facebook profilus, lai sazinātos ar radiniekiem ārzemēs, apskatītu draugu ceļojumu fotogrāfijas, uzzinātu aktuālu informāciju par interesējošām tēmām. Šis sociālais tīkls ir saglabājis savu lielo popularitāti jau daudzus gadus. Facebook lietotāju skaits visā pasaulē ir neiedomājami milzīgs. Cilvēki acumirklī var virtuāli sasniegt otru pasaules malu, dalīties ar saviem atklājumiem, iespaidiem un viedokļiem. Apjaušot Facebook lielo nozīmi informācijas apmaiņā un cilvēku viedokļu veidošanā, pat iespaidošanā, šis sociālais tīkls ir kļuvis par veiksmīga biznesa nozīmīgu sastāvdaļu.

Visdažādāko nozaru uzņēmumi izveido Facebook kontus, kur ievieto informāciju par savu biznesu, pakalpojumiem, produktiem. Regulāri tiek izvietota konkrētajai uzņēmējdarbības nozarei aktuāla informācija, ziņots par atlaidēm, pasākumiem. Facebook nozīmīgu funkciju veic arī jaunu klientu piesaistīšanā, pasūtījumu skaita palielināšanā, zīmola atpazīstamības veicināšanā un tiešā komunikācijā ar savu patērētāju. Tomēr, lai panāktu, ka uzņēmuma Facebook profils veiksmīgi pilda savu funkciju, tā izveidei, uzturēšanai un reklāmkampaņu realizācijai ir jāpievēršas ļoti nopietni. Interneta mārketinga aģentūras tagad sniedz šādu pakalpojumu – sociālo tīklu mārketings.

Speciālistu komanda parūpējas par efektīvu un profesionālu uzņēmuma konta darbību. Tiek veidota pamanāma un spēcīga komunikācija. Mārketinga aģentūras sociālo tīklu mārketingu veic balstoties uz informācijas un uzņēmuma datu analīzi, pievēršot uzmanību nozīmīgākajiem aspektiem, kuru pozīcijas jāuzlabo. Speciālistiem ir liela pieredze veikmsīgas sociālo tīklu komunikācijas veidošanā. Viņi zina, ka katram klientam ir jāizvedo individuāls plāns, pēc kura vadīties, jo ir atšķirīgas mērķauditorijas. Piemēram, jāzina pareizais diennakts laiks, kad publicēt jaunu ziņu, aktivizēt konkursus vai ko citu. Katrai mērķauditorijai ir savs aktīvākais darbības laiks, kad cilvēki pārbauda jaunās ziņas, dalās ar ierakstiem un iesaistās aktivitātēs. Mārketinga speciālisti ļoti labi prot izanalizēt, kad ir šie veiksmīgākie diennakts laiki. Vēl viena svarīga lieta efektīvā sociālo tīklu mārketingā ir radoša pieeja. Sekotājiem patīk svaiga, asprātīga un aktuāla informācija, kas tiek pasniegta ar pārsteidzošiem paņēmieniem, uzrunājošiem video vai reklāmkarogiem. Šāda informācija labāk paliek atmiņā, ar to gribam dalīties ar draugiem un paziņām. Informācijas aprites ātrums ir daudz lielāks un areāls plašāks. Tomēr šeit ir svarīgi ievērot mērenību, jo pārspīlēta rīcība var panākt pretējo efektu. Tāpēc ir labāk sava uzņēmuma sociālā tīkla konta pārvaldību un reklāmkampaņu pārvaldību uzticēt speciālistiem no interneta mārketinga aģentūras.

Mārketinga aģentūra savu darbu organizē strukturēti un soli pa solim. Vispirms tiek noteikti sadarbības mērķi un uzdevumi. Tos var definēt klients vai arī izstrādāt kopā ar mārketinga speciālistiem. Pēc tam tiek izanalizēta klienta uzņēmuma mērķauditorija un izveidots potenciālā sekotāja tēls, lai varētu precīzāk definēt viņa vajadzības, izveidot pareizāko komunikācijas stratēģiju. Lai konkrētajā kontā izveidotu unikālu un oriģinālu stratēģiju, svarīgi ir arī izpētīt konkurējošo uzņēmumu aktivitātes. Arī ar to nodarbojas mārketinga uzņēmuma sociālo tīklu speciālisti. Pēc tam tiek apkopota visa iepriekšējos soļos iegūtā informācija un izveidota veiksmīga komunikācijas startēģija. Pēc iepriekš izstrādātā plāna tiek nodrošinātas paredzētās aktivitātes Facebook profilā. Visu laiku tiek analizēta darbību efektivitāte un vajadzības gadījumā veikti stratēģijas uzlabojumi. To visu uzņēmuma vietā paveic profesionāli interneta mārketinga aģentūras darbinieki.

Tags: ,