Kā atrast vitamīnus, kas piemēroti pieaugušajiem un bērniem?

vitamīniIzvairoties no apkārt klīstošajiem vīrusiem un gatavojoties ziemas periodam, ir svarīgi parūpēties par organisma aizsargspējām uzņemot papildus vitamīnu devu un vēl citas cilvēka ķermenim nepieciešamās vielas.

Lai gan vitamīni ir nepieciešami ikviena vecuma un dzimuma pārstāvjiem, katrā periodā nepieciešamo vitamīnu koncentrācija ir atšķirīga, līdz ar to,būtu svarīgi individuāli piemeklēt atbilstošākos vitamīnus un tos saturošos preparātus.

Plašajā vitamīnu un uztura bagātinātāju klāstā var visai viegli apjukt, tāpēc tekstā atradīsiet informāciju, kā atrast vitamīnus gan sev, gan bērnam, veltot šim procesam vien dažas minūtes.

Svarīgākie vitamīni rudenī

Uzreiz jāpiemin, ka visi vitamīni ir vienlīdz svarīgi un tie jāuzņem visa gada garumā, taču rudens periodā būtu jāpievērš uzmanība atsevišķu vitamīnu koncentrācijai. Rudenī lielāka uzmanība būtu jāpievērš A,D un E vitamīniem, kā arīfolskābei un dzelzim. Tāpat nevajadzētu aizmirs arī par papildus C vitamīna uzņemšanu. Īpašu uzmanību folskābes un dzelzs uzņemšanai būtu jāpievērš sievietēm gaidībās, jo tieši dzelzs palīdzēs apgādāt organismu ar tam tik nepieciešamo skābekli, kas ir īpaši svarīgi grūtniecības pēdējā trimestrī.

Ko izvēlēties – tabletes, sīrupus vai kapsulas?

 Kad saprasts, kādi vitamīni nepieciešami, rodas nākamais pārbadījums un jautājums, kādā formā tos lietot? Lai gan būtiskākais ir preparāta saturs jeb tas kādus vitamīnus uzņemsim, to fiziskajam izskatam ir nozīme. Vitamīni, kas tiek uzņemti tablešu vai kapsulu veidā, no sākuma nonāk zaru traktā, tāpēc paiet kāds laiciņš, kamēr vitamīni izšķīst un iedarbība ir lēnāka. Vitamīni, kurs uzņemam šķidrā veida, uzreiz nonāk asinīs, līdz ar to iedarbība ir ātrāka. Papildus jau iepriekš nosauktajām vitamīnu formām, pastāv vēl košļājamās tabletes, kuras iecienījuši bērni un ūdenī šķīstošās tabletes, kas vitamīnus ļauj uzglabāt tablešu, bet uzņemt šķidrā veidā.

Izvēloties vitamīnus, jāņem vērā arī jūsu un bērna paradumi, lai ikdienas vitamīnu devas uzņemšana būtu patīkama, nevis apgrūtinoša. Ja patīkamāka šķiet tabletes vai kapsulas norīšana, nekā sīrupu vai ūdenī šķīstošo vitamīnu dzeršana, izvēlaties sev patīkamāko variantu.

Kuri vitamīni labāki – dabīgie vai sintētiskie?

Farmaceiti uzsver, ka nav iespējams noteikti kuri no vitamīniem būtu labāki, dabīgie vai sintētiski, taču vērš uzmanību uz to, ka grūtniecēm un maziem bērniem vajadzētu izvairīties no konservantiem un krāsvielām. Neatkarīgi no tā, vai vitamīni ir dabīgi vai sintētiski, lielāku uzmanību būtu vērts pievērst tam, vai tie nesatur daudz konservantu un nedabīgu krāsvielu.

Visvienkāršākais veids, kā pārliecināties, ka Jūsu izdarītā izvēle ir pareiza un vitamīni veicinās gan jūsu, gan jūsu bērna aizsargspējas, kā arī sniegs pozitīvu pienesumu veselībai, ir konsultējoties ar farmaceitu. Uzdodot pāris vienkāršus jautājumus, farmaceits uzreiz zinās, vai izvēlētie vitamīni būs piemēroti, vai nē.

 

Tags: , ,