Kāds ir veiksmīgas biznesa komunikācijas noteikums?

SMS mārketingsPatiesībā vienalga, vai esi žurnālists, dārznieks, uzņēmējs vai vienkārši draugs otram cilvēkam, komunikācija ir svarīga ikvienā situācijā un bez tās cilvēks nespētu pilnvērtīgi dzīvot. Bet, lai arī mācāmies runāt, klausīties un kā citādi sazināties viens ar otru jau kopš dzimšanas, ne vienmēr esam pietiekami attīstījuši šīs komunikācijas prasmes, lai vienmēr un ikvienā situācijā būtu spējīgi iztikt tikai ar vārdiem.

Gluži kā dzīvē, arī biznesā efektīvai komunikācijai ir nozīmē. Ir svarīgi ne tikai prast sazināties ar saviem klientiem, bet arī sadarbības partneriem un citiem. Bet ko patiesībā nozīme efektīvi komunicēt? Kādos veidos mums vajadzētu komunicēt ar saviem klientiem un no kā vajadzētu izvairīties?

Nekad neliec gaidīt pārāk ilgi

Ikdienā saņemam neskaitāmi daudz e-pastu, vēstuļu sociālajos tīklos u.tml., un bieži vien tās izlasām, bet uzreiz neatbildam, jo to taču var izdarīt vēlāk, vai ne? Un cik bieži ir gadījies tā, ka neatbildam vispār?

Lai arī kāda būtu bijusi šī vēstule, jautājums vai komentārs, ir nepieklājīgi uz to neatbildēt. Tādēļ, ja kāds tev ir ko pajautājis, vislabāk atbildi uzreiz.

Komunicē arī tad, ja tev nav ko teikt

Gluži kā dzīvē – draugi pārvācas uz dažādām dzīvesvietām, visi aizņemti darbos un galu galā neizdodas vienoties par laiku, kad sazvanīties vai satikties. Un bieži vien tieši šādas ir draudzības beigas.

Lai arī tevi un tavu klientu nevarētu uzskatīt par draugiem, tomēr draudzīgas attiecības uzturēt ir svarīgi. Un nekas, ja tev arī nav nekā īpaša, ko piedāvāt. Būs labi arī tad, ja pastāstīsi, kas jauns tavā biznesā – kas tiek darīts, kas plānots u.tml.

Efektīvs veids, kā uzturēt šāda veida komunikāciju ir SMS mārketings. Tā ātri un pietiekami vienkārši vari nosūtīt īsu un konkrētu ziņu tieši tiem cilvēkiem, kuri tev ir svarīgi – saviem esošajiem un topošajiem klientiem, kuri piekrituši atstāt savus telefonu numurus, lai saņemtu īsziņas. Starp citu īsziņas tiek izlasītas gandrīz 100%.

Izmanto skaidru un konkrētu valodu

Neatkarīgi no tā, vai savu mērķauditoriju uzrunā caur sociālajiem tīkliem, e-pastiem vai SMS, izvairies no gariem, sarežģītiem, pilniem ar terminiem teikumiem. Labāk, lai tava ziņa ir skaidra, vienkārša un pēc iespējas konkrētāka.

Pārstāj runāt negatīvi

Nevienam cilvēkam nepatīk klausīties vaimanāšanā vai nepamatotā kritikā. Mēģini komunicēt pozitīvi. Tas gan nenozīmē, ka nevari izteikties kritiskāk vai pateikt, ka kaut ko izdarīt nav iespējams. Bet ir jādomā par to, kā tu pasniedz savu sakāmo.

Pirms sāc skaidrot otram, ko tu nevari izdarīt vai ko tavs uzņēmums nekad nevarēs, pastāsti par to, ko vari piedāvāt un kādēļ tieši tavs uzņēmums ir tas labākais. Tāpat pirms sāc mācīt savus darbiniekus, paslavē viņus par jau paveikto labo darbu.

Tags: ,