Kas ir eliptiskie trenažieri un kāpēc tie kļūst arvien populārāki?

trenažieriTrenažieri mājās, kurus varam izmantot pašiem izdevīgā laikā, ir ērta un arī lēta alternatīva sporta zāles apmeklējumam. Lai gan trenažiera pirkums nav no tiem lētākajiem, ilgākā laika posmā tas krietni vien atmaksājas. Piedāvājumā ir atrodami ne tikai trenažieri profesionāļiem, bet arī jebkuram sporta entuziastam un iesācējiem paredzēti trenažieri. Atliek vien no plašā piedāvājuma klāsta izvēlēties to ierīci, kas pašam būs vispiemērotākā savu sportisko mērķu sasniegšanai.

Arvien populārāki kļūst eliptiskie trenažieri, vēl dēvēti kros-treineriem. Tas ir trenažieris, kurā daļēji apvienotas skrejceliņa, velotrenažiera un stepera funkcijas – trīs vienā, tā teikt. Un darbošanās ar eliptisko trenažieri vienlaikus nodarbina visas galvenās muskuļu grupas un labvēlīgi ietekmē arī vielmaiņu organismā. Minot trenažiera pedāļus, ar kājām tiek veiktas elipses veida kustības, tādējādi trenējot kāju, gurnu un sēžas muskuļus. Līdzi kāju kustībām tiek kustinātas arī rokas, vingrinot roku, krūšu un muguras muskuļus. Izvēloties eliptisko trenažieri, dažādiem modeļiem var atšķirties disku smagums (no 6 līdz 22 kg), kas nosaka slodzes lielumu. Arī pedāļu pretestību ir iespējams regulēt (līdz desmit dažādiem 10 režīmi).

Būtībā eliptiskais trenažieris imitē potīšu un locītavu kustības, kas ir tādas pašas kā ejot vai skrienot. Bonuss ir tāds, ka darbojoties uz eliptiskā trenažiera, tiek aktivizēta ne vien kāju, bet arī roku kustība. Arī tas, ka eliptiskajam trenažierim nav nekāda zemes atbalsta, ir liela priekšrocība salīdzinājumā ar skrejceliņu.

Skrejceliņu izmantošana var daudziem radīt locītavu problēmas vai sāpes, savukārt eliptiskais trenažieris ir lieliska alternatīva, jo pedāļu “mīšana” ir salīdzināma ar kāpšanu gaisā, neradot nekādu sasprindzinājumu uz ceļgaliem vai locītavām. Tieši tāpēc eliptiskie trenažieri ir iecienīti un ieteicami ne vien iesācējiem, bet arī senioriem, kuriem locītavu sargāšana ir īpaši svarīga. Sava vienkāršā pielietojuma, bet vienlaikus arī efektivitātes dēļ eliptiskie trenažieri lieliski noder arī fiziskajos vingrinājumos rehabilitācijas procesu laikā.

Liela eliptisko trenažieru priekšrocība ir arī dažādība izmantojumā.  Eliptiskajiem trenažieriem iespējams mainīt paaugstinājumu un ātrumu, tāpat kā skrejceliņiem, bet papildus iespējams arī neizmantot rokturus, kas savienoti ar trenažiera pedāļiem, tādā veidā pedāļu darbināšanu atstājot vienīgi kāju ziņā. Šādas iespējas trenažierī piešķir dažādību treniņos, padarot vingrinājumus interesantākus, līdz ar to paaugstinot spējas. Eliptisko trenažieru vingrinājumi var sniegt tikpat lielu intensitāti, ķermeņa nodarbinātību un kaloriju sadedzināšanu kā jebkurš kardio trenažieris – un lai gan treniņi uz eliptiskā trenažiera liekas vienkāršotāki, patiesībā tie ir tikpat vērtīgi kā uz velotrenažieriem vai skrejceliņiem.

Tā kā eliptiskais trenažieris nodarbina gan kājas, gan arī rokas, bez ķermeņa apakšdaļās tiek attīstīta arī krūšu daļa, mugura, kā arī bicepsi un tricepsi.

Pirms trenažiera iegādes vajadzētu ievērot dažus vērtīgus padomus – būtu vērts pakonsultēties ar savu ģimenes ārstu, lai izvēlētos vispārējam veselības stāvoklim piemērotāko trenažieri.

Pērkot trenažieri jāatceras, ka trenažiera cena galvenokārt ir atkarīga no tā sarežģītības pakāpes, tehniskā aprīkojuma, kā arī konkrētā modeļa izlaiduma gada. Tāpat, pirms trenažiera iegādes jāsaprot, cik lielu vietu tam būs iespējams atvēlēt dzīvoklī. Ir modeļi, kurus vajadzības gadījumā var kompakti salikt un paslēpt kaut vai zem gultas. Kā arī – labāk būs, ja trenažiera salikšanu un uzstādīšanu jūs atstāsiet speciālista ziņā. Jāapdomā, vai izraudzītā trenažiera darbināšana neradīs pārāk lielu troksni. Un visbeidzot – mājas trenažieri nav nepieciešams eļļot, nav vēlama arī cita veida iejaukšanās tā korpusā. Ja ir aizdomas par tehniskām nepilnībām – pēc padoma jāvēršas veikalā, kurā trenažieris iegādāts.

Tags: , ,